Iranian Agriculture News Agency

کوهرنگ، پایلوت اقتصاد سبز در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای بخش کشاورزی شهرستان کوهرنگ با اشاره به ظرفیت بی نظیر و بکر شهرستان کوهرنگ گفت: کوهرنگ ازلحاظ وسعت و ظرفیت های کشاورزی و منابع طبیعی یکی از گنجینه های ارزشمند کشور است و ظرفیت پایلوت اقتصاد سبز کشور را دارد.

کوهرنگ، پایلوت اقتصاد سبز در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی افزود: ایجاد مشاغلی همسو با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و بهره گیری از ظرفیت منابع طبیعی ، کشت گیاهان دارویی  واکوتوریسم کشاورزی ازمهمترین ظرفیت های این شهرستان بی نظیر است.

ابراهیمی با اشاره به ضرورت  فرهنگ سازی و ترویج حفظ منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری گفت: طرح های مشارکت عمومی با بخش خصوصی همسو با حفظ منابع طبیعی  یکی از راهکاری توسعه بخش کشاورزی استان است.

وی گفت: شهرستان کوهرنگ یکی از پتانسیل های کشاورزی در تولید محصولات زراعی و باغی است که با اجرای قانون رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در آن، بهره وری و استفاده بهینه از اراضی کشاورزی افزایش یافته و این امر می تواند تولید محصولات باغی و کشاورزی را در این شهرستان  بطور چشمگیری افزایش دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح های افسرآباد، صفاآباد و بیدامین بانک زمین با پیشرفت فیزیکی بالایی داشته ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است تصریح کرد :با دعوت از متولیان امر بانک زمین در استان مشکل طرح ها هرچه سریع حل خواهد شد.

وی به ظرفیت نهفته منطقه بازفت در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: این منطقه ظرفیت بالایی در پرورش ماهیان سردابی دارد همچنین مکان یابی و مطالعات جهت ایجاد گلخانه در بازفت صورت گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید