Iranian Agriculture News Agency

در پی کمبود مرغ:

از فردا؛ توزیع مرغ گرم در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه مرغداران استان از صبح فردا مرغ گرم در بازار استان توزیع می‌شود و مردم نگرانی بابت تامین مرغ نداشته باشند.

از فردا؛ توزیع مرغ گرم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، الله‌کرم نصیری چهارم آذرماه در جلسه ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش قیمت مرغ و کمبود آن دربازار در  روزهای اخیر، اظهار کرد: این مسئله تنها مختص استان نبود و در گستره ملی این افزایش قیمت و کمبود رخ داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ و کمبود آن در روزهای اخیر در استان را، افزایش قیمت آن در استان مجاور اعلام کرد و افزود: تعدادی از مرغداران استان قصد افزایش قیمت مرغ را داشتند که به‌شدت از این کار جلوگیری به‌عمل آمد.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی خروج مرغ از چهارمحال و بختیاری گرفته شود، گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه در مرغداری‌های استان موجود و در آبان‌ماه سال‌جاری یک میلیون و ۳۰۰ جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۷ درصدی داشته است، بنابراین هیچ‌گونه کمبودی از نظر تامین مرغ و جوجه در استان وجود ندارد.

نصیری افزود: در روزهای آینده با ورود مرغ به بازار، قیمت مرغ به مرور تعدیل می‌شود، همچنین با هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه مرغداران چهارمحال و بختیاری از صبح فردا مرغ گرم در بازار استان توزیع می‌شود.

وی از توزیع ۴۰ تن مرغ منجمد یارانه‌ای با قیمت مصوب برای تنظیم بازار مرغ و جبران کمبود در این حوزه خبر داد و یادآور شد: مرغ‌های منجمد با محوریت فرمانداری‌ها از امروز وارد بازار و توزیع می‌شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه مرغدارانی که مرغ با وزن مناسب و قابل عرضه در بازار را توزیع نکنند، به تعزیرات حکوکتی جهت برخورد قانونی معرفی می‌شوند، تاکید کرد: همچنین علاوه بر برخود قانونی این مرغداران در نوبت بعدی مجوز جوجه ریزی و واکسیناسیون نخواهند داشت.

وی در خصوص برخورد با مرغدارانی که نهاده دامی یارانه‌ای با قیمت دولتی دریافت کرده‌ اما طبق ضوابط عمل نمی‌کنند، توضیح داد: این مرغداری‌ها شناسایی و در روزهای آینده با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

نصیری با اشاره به اینکه مردم هیچ‌گونه نگرانی بابت تامین گوشت مرغ نداشته باشند، تاکید کرد: در روزهای آینده مرغ به وفور در بازار تزریق می‌شود، نیاز است بسیج با حضور در کشتارگاه‌ها و نظارت بر نحوه توزیع مرغ در کنار دستگاه‌های نظارتی قرار بگیرد، قیمت مرغ امروز مشخص و در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید