Iranian Agriculture News Agency

عضویت حدود 94 هزار نفر در تعاونی های روستایی چهارمحال و بختیاری

رئیس آموزش تعاونی روستایی چهارمحال و بختیاری تعداد اعضای تعاونی های روستایی استان را ۹۳ هزار و ۸۴۹ نفراعلام کرد و افزود: این تعداد در ۱۹۲ تعاونی عضو هستند.

عضویت حدود 94 هزار نفر در تعاونی های روستایی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،طیبه کبیری رئیس آموزش تعاونی روستایی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۱۱هزار و ۸۴۹ عضو جدید در تعاونی های روستایی، زنان، کشاورزی، منابع طبیعی و آبزی پروری این استان در دولت دوازدهم خبر داد.

وی از توجه دولت دوازدهم  درامر تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در تعاونی ها اشاره کرد و گفت: توسعه کشت گیاهان باغی و زراعی کم آب و دیمی و تغییر الگوی کشت با توجه به در نظر گرفتن پدیده خشکسالی و استفاده بهینه از آب کشاورزی در دستور کار تعاون روستایی قرار دارد.

رئیس آموزش تعاونی روستایی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از تعداد تعاونی های فعال سطح استان ۷۱ مورد در بخش کشاورزی ، ۵۵ مورد روستا جمعیت روستایی ، ۲۷ مورد بخش تولیدات ، ۱۰ مورد منابع طبیعی ، ۱۴مورد نیز تعاونی بانوان و مابقی در بخش نظام صنفی هستند.

کبیری ، تاکید کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا، و تشکیل کلاس های آموزشی مجازی ، تعداد ۷۰۰ نفر از اعضای فعال در بخش های مختلف تعاونی با شرکت در کلاس های مجازی از آموزش های مهارتی حوزه کاری خود مشارکت کردند.

به گفته وی، حمایت دولت از تولید محصولات ، پرداخت به موقع تسهیلات ارزان قیمت ، اهمیت دادن مسئولان استانی و کشوری به خرید تضمینی محصولات و قطع  واسطه و دلالان  از بازار تولیدات روستایی را  از عمده دلایل افزایش رغبت توسعه کمی و کیفی تعاونی های روستایی در استان در چند سال اخیر اعلام کرد . 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید