Iranian Agriculture News Agency

در مناطق قشلاقی انجام شد:

توزیع ۳۴۰۰ تن جو بین عشایر چهارمحال و بختیاری

رییس اداره امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت :سه هزار و ۴۰۰ تن جو محلی و وارداتی برای دام عشایر این استان مستقر در مناطق قشلاقی خوزستان همزمان با کوچ پاییزی توزیع شد.

توزیع ۳۴۰۰ تن جو بین عشایر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، محمد دهقانی رییس اداره امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری چهارمحال و بختیاری با ذخیره‌سازی سه هزار و ۴۰۰ تن جو محلی و وارداتی، با صدور حواله و اولویت هویت‌گذاری دام، این میزان جو را توزیع کرده است

وی تصریح کرد: به‌زودی با صدور مجوز خرید جدید با کد بازارگاه از طریق سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ۵۰۰ تن جو وارداتی دیگر تهیه و در مناطق قشلاقی بین عشایر این استان در خوزستان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۱۲۰ عامل فروش آرد و نهاده‌های دامی به ‌صورت ثابت و سیار فعال هستند.

رییس اداره امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه اظهار داشت:به ‌منظور بازرسی ضربتی از مناطق عشایری در قشلاق، کارگروه بازرسی از نحوه عملکرد عاملان فروش آرد و نهاده‌های دامی به ‌مدت سه روز در خوزستان استقرار یافت و توصیه‌های لازم در راستای تلاش برای ریشه‌کنی و قطع زنجیره انتقال این ویروس را ارائه کرد.

وی گفت:این کارگروه با حضور در مناطق قشلاق در شهرستان‌های ایذه، مسجدسلیمان، شوشتر، لالی و اندیکا در استان خوزستان ضمن بررسی مشکلات و دغدغه‌های عشایر، در خصوص آرد، خوراک و نیاز غذایی این قشر، اتحادیه عشایری چهارمحال و بختیاری را موظف کرد کمبود جو و نهاده‌های دامی را در دستور کار خود قرار دهد.

دهقانی به بازدید از ۳۰ فروشگاه عشایری در این طرح اشاره و تاکید کرد: در مدت سه روز بازرسی از عاملین فروش آرد و نهاده‌های دامی در مناطق عشایری استان خوزستان، با عوامل متخلف برخورد و براساس صورت‌جلسه‌های تنظیمی و اخطار به آن‌ها قرار شد عاملیت فروش چهار متخلف باطل شود.

وی افزود: در این مدت بازرسی از نحوه فعالیت عاملان فروش آرد و نهاده‌های دامی عشایر در قشلاق ، تشدید شده است.

چهارمحال و بختیاری از لحاظ جمعیت سومین استان و از نظر خانوار دومین استان عشایرنشین ایران است که یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

عشایر برون کوچ در فصل بهار از سمت خوزستان به چهارمحال و بختیاری به عنوان مناطق ییلاقی و در آغاز فصل پاییز از چهارمحال و بختیاری به سمت خوزستان به عنوان مناطق قشلاقی کوچ می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید