Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۹۹ هزار تن نهاده‌ دامی در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بالغ بر ۹۹ هزار و ۷۶۵ تن نهاده‌های دامی با قیمت مصوب بین مرغداران و دامداران این استان توزیع شد.

 بیش از ۹۹ هزار تن نهاده‌ دامی در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطالله ابراهیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جلسه کمیته راهبردی توزیع نهاده‌های دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توزیع این میزان نهاده‌های دامی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و تامین امنیت غذایی صورت گرفته است و این نهاده‌ها شامل ۲۸ هزار تن جو، ۳۹ هزار تن ذرت و بیش از ۳۲ هزار و ۷۶۵ تن کنجاله سویاست.

وی بیان داشت:نهاده‌های دامی توزیع شده از طریق تعاونی‌های دامداری و کارخانه‌های تولیدکننده خوراک دام و طیور استان بین مرغداران و دامداران  شهرستانها توزیع شده است. 

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، میزان نیاز سالیانه استان به نهاده دامی جو را ۱۵۰ هزار تن برآورد و تصریح کرد: با  برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح وزارتخانه صورت گرفته است

ابراهیمی تصریح کرد:در سال زراعی جاری بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ تن بذر محصول جو اصلاح شده در طبقات گواهی، مادری، پرورشی ارقام بهمن و جلگه خریداری و ذخیره‌سازی و فرآوری و ضدعفونی کردن آن  نیز انجام شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه این دستگاه اجرایی، وظیفه توزیع بذرهای گواهی شده جو را به صورت دولتی برعهده دارد، اظهار داشت: بذر مصرفی کشاورزان و بهره‌برداران کشاورزی شامل گندم و جو به درخواست آنان بوجاری و ضدعفونی می‌شود. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید