Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی:

کشاورزی و دامپروری پایه توسعه چهارمحال و بختیاری

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت کمیته آب در خصوص مسائل استانی، یادآور شد: پایه توسعه استان چهارمحال و بختیاری باید کشاورزی و دام‌پروری باشد البته این بدین معنا نیست که صنعت نباشد، منابع آب به شدت کم شده است، منابع آب در غرب استان است و جمعیت استان در شرق است، باید به دنبال راهکار بود.

کشاورزی و دامپروری پایه توسعه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت اصلی کمیسیون کشاورزی، گفت: رسالت این کمیسیون امنیت غذایی کشور استریال یکی از مولفه‌های بسیار تاثیرگذار در اقتدار کشور و پایداری آن، امنیت غذایی آن کشور می‌باشد، در حوزه کشاورزی باید غذای سالم و کافی را بتوانیم برای مردم تامین کنیم.

وی با اشاره به رسالت اصلی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، اظهار داشت: حفظ و توسعه کشاورزی در ایران و حفظ عرصه کشاورزی همچون آبزیان، شیلات و منابع طبیعی، جنگل‌ها و زراعت، باغبانی و منابع آب از رسالت اصلی این کمیسیون است.

جعفری تصریح کرد: کشاورزی بدون آب بی‌معنا است، تنها حوزه‌ای که می‌توان در آن با استقلال خود به خودکفایی رسید کشاورزی می‌باشد چرا که اقلیم کشور متنوع و شغل اصلی مردم از قدیم کشاورزی بوده است.

وی با بیان محدودیت‌های حوزه آب شیرین در جهان، خاطرنشان کرد: منابع آب شیرین در کل دنیا محدود است و کشور ما در اقلیم نیم‌خشک قرار دارد و با محدودیت منابع آب بیشتری مواجه است، حفظ و پایداری این منابع مربوط به کمیته آب و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت کمیته آب در خصوص مسائل استانی، یادآور شد: پایه توسعه استان چهارمحال و بختیاری باید کشاورزی و دام‌پروری باشد البته این بدین معنا نیست که صنعت نباشد، منابع آب به شدت کم شده است، منابع آب در غرب استان است و جمعیت استان در شرق است، باید به دنبال راهکار بود

وی ادامه داد: گلخانه‌ها مصرف آب کمتری دارند و به راحتی آفت‌های کشاورزی را مهار می‌کنند، توسعه و محصول خوب دارند و امروز صادرات بیشتر از گلخانه‌ها است لذا اولویت اول، حفظ منابع آب استان و بعد تغییر الگوی کشت به سمت گلخانه‌ها و سوم صنایع تبدیلی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید