Iranian Agriculture News Agency

150 هکتار از اراضی زراعی و باغی سامان به سیستم های نوین آبیاری مجهز می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت :در سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای در راستای توسعه آبیاری تحت فشار در شهرستان سامان صورت گرفته است و طرح عباس آباد در سطح ۱۵۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مابقی از محل خودیاری کشاورزان در حال اجرا است.

150 هکتار از اراضی زراعی و باغی سامان به سیستم های نوین آبیاری مجهز می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، نشست هم اندیشی تکمیل پروژه آبیاری تحت فشار طرح عباس آباد در روستای شوراب صغیر شهرستان سامان با حضور مدیر ، کارشناسان آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان و استان، مشاورطرح، پیمانکاران و نماینده در محل طرح برگزار شد.

یزدان احمدزاده گفت: طی سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای در راستای توسعه آبیاری تحت فشار در شهرستان سامان صورت گرفته است و طرح عباس آباد در سطح ۱۵۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و مابقی از محل خودیاری کشاورزان در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش بارش ها در سالهای اخیر، اهمیت افزایش بهره وری آب و راندمان تولید، جلوگیری از رشد علفهای هرز و... اجرای سیستم های نوین آبیاری در شهرستان لازم و ضروری است.

در پایان قاسمی کارشناس آب و خاک شهرستان گفت: ابتدا اغلب کشاورزان که از روش آبیاری سنتی استفاده می کردند در مقابل اجرای طرح آبیاری نوین مقاومت می کردند اما رفته رفته با کاهش منابع زیر زمینی و شدت کم بارشی به این حقیقت پی بردند که تنها راه از برون رفت از این مشکل ، استفاده از آبیاری نوین است که می تواند راندمان تولید را بالا ببرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید