Iranian Agriculture News Agency

ضرورت یکپارچه سازی اراضی در تولید پایدار بخش کشاورزی

مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به ضرورت یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استان گفت: امروزه پراکندگی و کوچک بودن اراضی به یکی از موانع اصلی توسعه کشاورزی تبدیل شده و از عوامل محدود کننده بهره وری و بازدهی در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

ضرورت یکپارچه سازی اراضی در تولید پایدار بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاالله ابراهیمی مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: یکپارچه سازی اراضی مانع از تغییر کاربری ،افزایش بهره وری از آب و خاک جلوگیری از خرد شدن و رها شدن اراضی میشود و در نهایت تثبیت تولیدکشاورزی را بدنبال خواهد داشت.

ابراهیمی به افزایش بهره وری آب با اصلاح الگوی آبیاری و یکپارچه سازی اراضی اشاره کرد و افزود: بحران خشکسالی برداشت بی رویه آب های زیرزمینی، راندمان و بهره وری پایین آب و آبیاری بدون مدیریت، منجر به افت شدید سفره های آب زیرزمینی و تشدید بحران کم آبی شده است و برای افزایش بهره‌وری در تولید،یکپارچه سازی اراضی کشاورزی یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی راندمان تولید را تا چند برابر افزایش می‌دهد و همین امر می‌تواند امیدواری کشاورزان را به دنبال داشته باشد.

ابراهیمی به ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کشاورزی مدرن و یکپارچگی سازی اراضی در استان اشاره کرد و گفت :افزایش  آگاهی کشاورزان در مورد نتایج اقتصادی و انتقال اطلاعات از تجارب موفق در یکپارچگی سازی اراضی باید مورد توجه قرار گیرد و کشاورزان بدانندبا یکپارچه سازی هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و سم‌پاشی و آبیاری کاهش می یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید