Iranian Agriculture News Agency

یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان لردگان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لردگان با اشاره به توسعه سیستم های نوین آبیاری دراراضی کشاورزی این شهرستان گفت: تاکنون حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان لردگان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند و حدود ۴۰۰ هکتار نیز در دست اقدام جهت اجرای سیستم هستند.

یک هزار و ۴۰۰ هکتار از  اراضی شهرستان لردگان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطا خالدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لردگان گفت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از اتلاف و هدررفت آب جلوگیری می‌کند و راندمان آبیاری از ۳۰ الی ۴۰ درصد به ۸۰ الی ۹۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: تاکنون حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار از  اراضی زراعی و باغی شهرستان لردگان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند و حدود ۴۰۰ هکتار نیز در دست اقدام جهت اجرای سیستم هستتد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لردگان، افزود: هزینه اجرای طرح‌های آبیاری جهت اجرای طرح‌های بارانی به ازای هر هکتار ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار بلاعوض و برای طرح‌های قطره‌ای و تیپ و تلفیقی به ازای هر هکتار ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار بلاعوض از طرف دولت پرداخت می‌شود و مابقی برعهده کشاورزان است.

 وی اظهار داشت: با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری از اتلاف و هدررفت آب جلوگیری شده و راندمان آبیاری از ۳۰ الی ۴۰ درصد به ۸۰ الی ۹۰ درصد خواهد رسید.

 خالدی عنوان کرد: افزایش درآمد کشاورزان و توسعه اقتصادی منطقه از جمله مزایای استفاده از این روش‌های آبیاری موفق است.

مدیر جهادکشاورزی لردگان خاطرنشان کرد: به جز کشت‌های غرق‌آبی مانند برنج در بقیه کشت‌ها می‌توان از سیستم‌های نوین آبیاری استفاده کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید