Iranian Agriculture News Agency

عشایر، فعالان عرصه تولید

عشایر نقش مهمی در توسعه فرهنگ و اقتصاد جامعه دارند و از ظرفیت های بالایی در ارتقای شاخص های فرهنگی و تولید برخوردار هستند.

عشایر، فعالان عرصه تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، تقویت فرهنگ روستایی و عشایری در حقیقت کمک به سازندگی و رونق اقتصادی و در نهایت رسیدن به جهش تولید در عرصه های مختلف است.

این قشر نقش برجسته‌ای در تامین زنجیره غذایی کشور را بر عهده دارند.

مدیر کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری گفت: براساس آخرین آمار جمعیت عشایر استان ۱۱۸ هزار نفر می‌باشند که شامل ۲۳ هزار خانوار است، همچنین تعداد دام‌های سبک و سنگین عشایر یک میلیون و ۵۵۰ هزار راس است.

یحیی حسین پور با اشاره به اینکه عمده دام عشایر سبک است، توضیح داد: از ۱۱ هزار تن گوشت قرمزی که در سال توسط عشایر تولید می‌شود، ۲۵ درصد آن توسط عشایر استان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تولیدمحور بودن عشایر در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع دستی در بخش تولیدات داری ۱۰ هزار مترمربع و غیرداری ۱۱ هزار مورد تولیدات داشته‌اند.

حسین‌پور با اشاره به پرورش دام در بین عشایر اظهار داشت: عشایر سالانه یک هزار تن پشم تولید می‌کنند که به مصارف مختلف می‌رسد.

مدیرکل امور عشایر استان اضافه کرد: تولیدات عشایر در بخش زراعت سالیانه ۱۰۰ هزار تن و در بخش محصولات باغی از جمله گردو و بادام ۳ هزار تن است‌.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید