Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه 35 هزارتن شیر و لبنیات توسط عشایر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه ۳۵ هزار تن شیر و فرآورده‌ها لبنی و افزون بر ۲۵ درصد محصولات پروتئینی توسط عشایر این استان تولید می‌شود.

تولید سالانه 35 هزارتن شیر و لبنیات توسط عشایر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان نقش عشایر در اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: عشایر با جمعیت محدود خود، نقش مهمی در تولید دارند و فرهنگ اصیل کار و کوشش در بین آنها رواج دارد.

وی با اشاره به تولید شیر و فرآورده‌ها توسط عشایر استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت:  35 هزار تن سالانه تولید شیر و فرآورده‌ها توسط عشایر در استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به 1 و نیم میلیون واحد دامی در استان، گفت: افزون بر 25 درصد محصولات پروتئینی استان چهارمحال و بختیاری، توسط عشایر تولید می‌شود.

حسین‌پور تصریح کرد: 10 هزار و صد متر مربع صنایع داری همچون انواع قالی و قالیچه، چوغا، پشتی، تیوری، تبره، پلاس، خرجین و ... و 11 هزار مورد هم صنایع غیرداری شامل کلاه، دستکش، لباس محلی و عروسک و ... توسط عشایر استان تولید و روانه بازار هدف می‌شود.

وی در پایان گفت:  عشایر درآمدزایی خوبی  برای کشور دارند و کمترین هزینه را به هزینه‌های کشور و دولت تحمیل می‌کنند، این افراد با سختی بسیار در مناطق عشایری زندگی می‌کنند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، توجه به آنها عاملی برای رشد تولیدات در این بخش و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید