Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت 180 کیلوگرم زعفران در بن

مدیر جهادکشاورزی بن از آغاز برداشت زعفران از مزارع‌ این شهرستان خبر داد و گفت: در سال‌جاری ۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بن به کشت زعفران اختصاص یافته است.

پیش بینی برداشت 180 کیلوگرم زعفران در بن

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،باقر باقری گفت : زعفران کشت‌شده در زمین‌های کشاورزی به ‌صورت کشت پیازچه‌ای است و کشت آن از طریق بذر هنوز بومی‌سازی نشده است.

باقری، میانگین برداشت زعفران در هر هکتار زمین کشاورزی شهرستان بن را چهار تا پنج کیلوگرم اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 180 کیلوگرم محصول زعفران از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی بن  یادآور شد:در برخی زمین‌های کشاورزی با آب، خاک، مدیریت مزرعه و روش آبیاری بهتر می‌توان محصول بیشتری از هر هکتار برداشت کرد.

باقری تصریح کرد :متاسفانه زعفران تولیدی در این شهرستان به ‌صورت خام‌فروخته و از سوی دلالانی در استان‌های دیگر بسته‌بندی و عرضه می‌شود که راه‌اندازی صنایع بسته‌بندی، تبدیلی و تکمیلی آن ضروری است.

با توجه به شرایط اقلیمی در چهارمحال و بختیاری، کشاورزان به سمت و سوی کشت محصولات با نیاز آبی کمتر مانند زعفران هستند.

شهرستان بن ۲۸ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این سطح ۱۰ هزار هکتار دیم و ۱۸ هزار هکتار شامل ۱۴ هزار هکتار زمین زراعی و چهار هزار هکتار زمین باغی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید