Iranian Agriculture News Agency

۱۵ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان بن تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی بن با اشاره به اینکه امسال ۲۵۲ هکتار زمین در شهرستان به کشت سیب‌زمینی اختصاص یافت، گفت: در سال‌جاری بیش از ۱۵ هزار و ۱۰۰ تن سیب‌زمینی در زمین‌های کشاورزی این شهرستان تولید شد.

۱۵ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان بن تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، باقر باقری میانگین بذر و غده مصرفی برای کشت سیب‌زمینی در هر هکتار را ۲ هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: امسال به‌‌طور میانگین از هر هکتار ۵۵ تا ۶۵ تن سیب‌زمینی برداشت شد.

وی تصریح کرد: ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بن به تکثیر بذر سیب‌زمینی اختصاص یافت که در آن غده‌های مینی‌تیوبر تولید می‌شود.

مینی‌تیوبر همان غده سیب‌زمینی است که به‌صورت آزمایشگاهی و یا گلخانه‌ای تولید و تکثیر شده و برای کاشت در اختیار کشاورزان پیش‌رو قرار می‌گیرد.

غده‌های مینی‌تیوبر سیب‌زمینی عاری از هرگونه بیماری، ویروس و قارچ است.

وی یادآور شد: سیب‌زمینی تولیدی بن علاوه بر تامین نیاز مردم این شهرستان در میدان‌های میوه و تره‌بار چهارمحال و بختیاری و سایر نقاط کشور به فروش می‌رسد.

باقری اظهار کرد: تعادل در تغذیه، تامین نیازهای گیاه براساس آزمایش خاک، افزایش عملکرد در واحد سطح و ارتقای سلامت محصول تولیدی در کشت‌های زراعی مانند سیب‌زمینی مورد توجه است.

شهرستان بن ۲۸ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این سطح ۱۰ هزار هکتار دیم و ۱۸ هزار هکتار شامل ۱۴ هزار هکترا زمین زراعی و چهار هزار هکتار زمین باغی است.

بن در ۲۸ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید