Iranian Agriculture News Agency

بازاریابی و تجاری سازی محصولات پروتئینی

امروزه نقش مدیریت بازاریابی در شرکت های تولید و فروش محصولات پروتئینی از جمله موارد بسیار کلیدی تلقی می شود و این برنامه ها به گونه ای تدوین شود که شرکت ها با مشتریان و واسطه های متفاوتی جهت فروش محصولات به مصرف کنندگان همکاری کنند.

بازاریابی و تجاری سازی محصولات پروتئینی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، تهیه دام سالم و مناسب، کشتار مناسب، فریز و بسته بندی، بازاریابی و فروش در اکثر شرکت‌های تولید و بسته‌بندی مواد پروتیینی همواره مد نظر قرار دارد. قیمت محصولات پروتئینی به صورت قیمت روز با نوسانات میزان عرضه و تقاضا به صورت روزانه می‌باشد و در نتیجه کشش قیمت بسیار پائین بوده و مشتریان نسبت به قیمت از حساسیت بالایی برخوردارند.

تأمین گوشت جهت آلایش و بسته‌بندی در کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی از طریق میدان‌های عرضه دام زنده صورت می‌پذیرد

پیشبرد اهداف توسعه‌ای یکی ازمهمترین برنامه‌های کشورهای در حال توسعه می‌باشد یکی از عوامل موثر در توسعه کاهش هزینه‌های مبادله و بازاریابی در بازارهای مصرف کالا و خدمات است

با توجه به حساس بودن این موضوع برنامه‌های مدیریت بازاریابی در مورد محصولات پروتئینی بایستی به گونه‌ای تدوین شود که در صورت ایجاد هر اختلالی توان پاسخگویی به مشتریان و مصرف کنندگان و حتی مسئولین و مدیران مربوطه را داشته باشد. به دلیل فرآیند تأمین دام جهت کشتار برنامه‌های بازاریابی بایستی به گونه‌ای تدوین و مدیریت شود که در زمان اختلال در ارسال محصول از کشتارگاه به مراکز فروش، مشکلی در برنامه‌های فروش ایجاد نشده و حتی شرکت‌ها بتواند برنامه‌های توسعه‌ای خود را در قسمت‌های مختلف ادامه دهد.

نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در بخش توسعه فن‌آوری وبازاریابی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد گفت: امروزه نقش مدیریت بازاریابی در شرکت‌های تولید و فروش محصولات پروتئینی از جمله موارد بسیار کلیدی تلقی می‌شود و این برنامه‌ها به گونه‌ای تدوین شده که شرکت‌ها با مشتریان و واسطه‌های متفاوتی جهت فروش محصولات به مصرف کنندگان، همکاری می‌کنند.

یاسر رحیمیان افزود: با توجه به اهمیت موضوع صرفا شرکتهای تانین کننده مواد پروتیینی در صورت خلق نوآوری و یا ایجاد نقاط تمایز با دیگران با قیمت مناسب‌تر ممکن است بتوانند حضور خود را در بازار حفظ کنند ولی از دید دیگر توان پیشرفت خود را از دست خواهند داد.

وی ادامه دارد: با توجه به وجود رقابت تلاقی محصولات با مارک‌ها و برندهای متفاوت و اندازه‌های یکسان امکان مقایسه محصولات را برای مصرف کنندگان فراهم می‌آورد

رحیمیان بیان کرد: امروزه بازاریابی محصولات پروتئینی در فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالا از تولید به مصرف یکی از روش‌های مهم و بهینه فروش برای تولید کنندگان است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های متفاوت در شرکت‌های تولید و عرضه محصولات پروتئینی به صورت مستقیم و بی‌واسطه سرمایه در گردش بالایی را جهت انجام سیستماتیک فعالیت‌ها می‌طلبد و این فروشگاه‌ها درآمد بالا و گسترش بازارهای شرکت‌های تولیدی و توزیعی را در پی خواهد داشت. آنچه مسلم است این شرکت‌ها توان‌های مالی محدود و مشخص دارد ولی اهداف بازاریابی بدون مرز تعیین می‌شوند. در صورتی که شرکتی که در این زمینه فعالیت می‌کند بخواهد در نیل به اهداف بازاریابی خود موفق باشد، بایستی روندهای متفاوتی را به صورت موازی طی کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید