Iranian Agriculture News Agency

تقویت زیرساخت‌ها بخش کشاورزی در روستاها مسیر توسعه را هموار می‌سازد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت : در مسیر توسعه بخش کشاورزی، روستا به عنوان ایستگاه کلیدی توسعه است و تقویت زیر ساخت ها بخش کشاورزی در روستاها می تواند مسیر توسعه را هموار کند.

تقویت زیرساخت‌ها بخش کشاورزی در روستاها مسیر توسعه را هموار می‌سازد

به گزارش خبرنگار ایانا در اتان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در جریان سفر به شهرستان کیار با مردم روستای دوپلان از توابع بخش ناغان این شهرستان  دیدار کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در این دیدار به نقش مهم روستا در توسعه پایدار کشاورزی اشاره کرد و افزود :برای دستیابی به توسعه پایدار بخش کشاورزی، توجه به دانش بومی نشات گرفته در نزد روستاییان یک امر ضروری است.

عطاءالله ابراهیمی افزود: در مسیر توسعه بخش کشاورزی، روستا به عنوان ایستگاه کلیدی توسعه است و تقویت زیر ساخت‌ها بخش کشاورزی در روستاها می تواند مسیر توسعه را هموار سازد.

وی گفت: در کنار توسعه کشاورزی در روستا، احداث صنایع تبدیلی نیز یک امر حیاتی است با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی تولید شده در روستاها، زنجیره تولید محصولات کشاورزی در همان منطقه تکمیل شود.

ابراهیمی ادامه داد: سیر صعودی مهاجرت و  مشکلات اقتصادی و اشتغال باعث شده است نیروی جوان استان در کارهای طاقت فرسا در استان های همجوار و جنوبی به کار گرفته شوند و باید زمینه بازگشت این نیروها با اعطای تسهیلات کم بهره و نهادینه کردن فرهنگ کسب درآمد در کشاورزی فراهم شود.

وی به بهره گیری از تجارب موفق بخش کشاورزی در روستاها تاکید کرد و گفت  : نمونه بارز می توان به روستای قلعه ممکا به عنوان الگویی موفق در سطح کشور به لحاظ تولید و اشتغال روستایی اشاره کرد.

ابراهیمی به نقش موثر زنان روستایی در اقتصاد و متناسب سازی فرصت‌ها اشاره کرد و افزود : زنان روستایی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی، بهبود معیشت، مدیریت منابع طبیعی و حفظ و حراست از زیست بومهای روستایی و عشایری دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: با تکیه بر همت و تلاش،روستائیان و عشایر میتوان بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی کشور را سامان بخشید.

گفتنی است: عطاءالله ابراهیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در جهت شناسایی ظرفیت ها و استعداد های بخش کشاورزی شهرستان کیار،دیدار با کارکنان و بازدید از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اجرا به این شهرستان سفر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید