Iranian Agriculture News Agency

800 هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کشت کلزا اختصاص یافت

با اختصاص 800 هکتار ار اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به کشت دانه روغنی کلزا،کشت این محصول در استان به پایان رسید

800 هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کشت کلزا اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رئیس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سطح زیرکشت کلزا در استان اظهار کرد: کشت محصول کلزا از اواسط شهریور ماه در استان آغاز  و اواسط مهر به پایان رسید.

امرالله اسماعیلی افزود: کشت کلزا در این استان بصورت تمام مکانیزه توسط دستگاه های کارنده ریز دانه کار ،خطی کار کمبینات و کشت مستقیم (Notillage) انجام شد.

اسماعیلی گفت: میزان بذر مصرفی  در هر هکتار بین 6 تا 8 کیلوگرم توسط دستگاهای کشت تنظیم و کشت شد.

وی به مهمترین مزیت های کشت مکانیزه اشاره کرد و گفت :صرفه جویی در مصرف کود و نهاده ،رعایت تراکم و عمق مناسب بذر ،تسهیل و تسریع در انجام کشت در موعد مقرر،صرفه جویی در مصرف انرژِی ،یکنواختی سطح سبز و تراکم مناسب بوته در واحد را می توان از مهمترین مزایای کشت مکانیزه محصول کلزا است.

تامین روغن مورد نیاز کشور،پیشگیری از خروج ارز، تامین علوفه مورد نیاز دام و طیور،تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه از مزایای توسعه کشت دانه‌های روغنی است و کشت این محصول در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید محصول می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید