Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری :

بقای کشاورزی در گرو توسعه کشت های گلخانه ای

عطاءالله ابراهیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت :با توجه به وضعیت کم‌آبی و…

بقای کشاورزی در گرو توسعه کشت های گلخانه ای

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه ستاد توسعه گلخانه ای استان با تاکید بر لزوم توسعه کشت‌های متراکم در استان گفت :با توجه به وضعیت کم‌آبی و خشکسالی و نیز شرایط خاک و اقلیم ، چاره‌ای جز روی آوردن به سمت کشت‌های متراکم  گلخانه ای نداریم.

عطاءالله ابراهیمی افزود :توسعه گلخانه هااز اولویت های استان چهارمحال و بختیاری است و یکی از راه های تحول در بخش کشاورزی، افزایش تولید و ایجاد درآمد اقتصادی است.

ابراهیمی رفع بیکاری، رونق اقتصادی، افزایش بهره‌وری مصرف آب کشاورزی و رشد قابل ملاحظه بهره‌وری خاک و منابع تولید کشاورزی را از جمله آثار توسعه کشت ها گلخانه‌ای ذکر کرد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به ضرورت اصلاح الگوی کشت اشاره کرد و افزود : اصلاح الگوی کشت در شرایط بحران خشکسالی و کاهش منابع آبی در استان یک امر ضروری است.

وی با اشاره به توسعه کشت های گلخانه ای در مناطق مستعد استان گفت :با توجه به تفاوت اقلیم هوایی و منطقه ای در استان در راستای بهره وری در تولید، کمیته استعداد یابی و امکان سنجی توسعه کشت های گلخانه ای در استان تشکیل می شود. 

ابراهیمی به نقش مهم ترویج در توسعه کشت های گلخانه ای اشاره کرد و گفت:نهادینه کردن فرهنگ کشت های گلخانه ای و برپایی کلاس های آموزشی ،نقش مهم ترویج در توسعه کشت های گلخانه ای است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید