Iranian Agriculture News Agency

در پی شیوع ویروس کرونا:

روش کوچ عشایر بختیاری تغییر کرد

مدیرکل اداره امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۵ درصد کوچ عشایر به صورت ماشینی یا صنعتی و مابقی آن به صورت سنتی است که باتوجه به شرایط کرونا تاکید ما بر کوچ ماشینی بود‌ به این جهت که ارتباط عشایر با نقاط آلوده تا حد ممکن کاهش یابد.

روش کوچ عشایر بختیاری تغییر کرد

یحیی حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد گفت: حدود ۵ هزار تن جو در بین عشایر استان توزیع شد که شامل جو داخلی و خارجی بود و تا پایان شهریورماه ارزاق به خصوص آرد در چهارمحال و بختیاری و پس از آن از ابتدای مهر در خوزستان توزیع می‌شود.

مدیرکل اداره امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ماهیانه ۹۵۰ تن آرد در بین عشایر توزیع می‌شود، افزود: ارزاق و آرد با قیمت مصوب زیر قیمت بازار در بین عشایر توزیع می‌شود که با توزیع جو توسط اداره امور عشایر قیمت‌ جو متعادل می‌شود و حتی افت پیدا می‌کند.

حسین پور عنوان کرد: در مسیر کوچ عشایر با هماهنگی‌های انجام شده دستگاه‌های خدمات‌رسان هلال احمر و شبکه بهداشت مستقر می‌شوند و به عشایر خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: اردیبهشت امسال حدود یک هزار کیلومتر از ایل‌‌راه‌های عشایری را آواربرداری و ریزش‌برداری کردیم که این ایل‌راه‌ها از جاده‌های درجه ۳ روستایی به شمار می‌روند.

مدیرکل اداره امور عشایر استان در خصوص کوچ عشایر توضیح داد: ۷۵ درصد کوچ عشایر به صورت ماشینی یا صنعتی است و مابقی آن به صورت سنتی است که باتوجه به شرایط موجود تاکید ما بر کوچ ماشینی بود‌ به این جهت که ارتباط عشایر با نقاط آلوده تا حد ممکن کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار عشایر، شرکت‌ها و اتحادیه‌های عشایری قرار گرفت که در زنجیره تولید گوشت قرمز استفاده شود هم‌چنین ۳۶۰ میلیون تومان در حوزه پرورش گیاهان دارویی نیز به عشایر تسهیلات داده شد.

گفتنی است با توجه به سبک زندگی عشایر تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به کرونا دربین عشایر گزارش نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید