Iranian Agriculture News Agency

نقش روستا و روستاییان کشور در توسعه ورشد اقتصادی بخش کشاورزی

پانزدهم مهر ماه به نام روز روستا و عشایر نامگذاری شده است و شورای فرهنگ عمومی کشور به منظور تجلیل و تقدیر از زحمتکشان روستایی و عشایری و یاد کردی از خدمات ارزنده آنان به کشور عزیز روزی را به نام روز روستاییان و عشایر غیور و سلحشور ایران نامگذاری کرده و بی شک معرفی چنین روزی همچنین می تواند به توسعه و ترویج فرهنگ روستایی کمک کند.

 نقش روستا و روستاییان کشور در توسعه ورشد اقتصادی بخش کشاورزی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،  عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری بمناسبت گرامیداشت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر پیامی صادر کرد

در این پیام آمده است:

توسعه و ترویج فرهنگ روستایی با تاکید بر نقش روستا و روستاییان کشور و نیز عشایر غیور به‌ویژه در زمینه توسعه و رشد اقتصادی، زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات موجود در کشور است. توجه بیش از پیش به وضع معیشت مردم در روستاها و نیز عشایر کشور می تواند با ایجاد نشاط و امید در میان مردم، سبب گرم شدن کسب و کار و رونق زمینه های اقتصادی و نیز بهبود صنعت گردشگری روستایی در کشور شود.

عشایر، که به تعبیر امام (ره) ذخایر این مملکت محسوب می شوند، همواره با نقش مهم خود در تولید موثر بوده اند و غیرت و تعصب آنها در حفظ یکپارچگی سرزمینی و دفاع از وطن مثال زدنی است. زندگی عشایر غیور کشور در سیاه چادرها و کوچ فصلی آنها به نقاط مختلف کشور برای دستیابی به شرایط بهتر در پرورش دام و محصول های لبنی و تلاش بی مانند در رونق صنایع دستی کشور از جمله خدمت های این قشر زحمتکش به شمار می رود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) فرمودند: عشایر ما، مردمانی صادق و بااخلاص و راستگو و شجاع و دور از نیرنگ و خدعه هستند. این خصوصیات، سرمایه‌ی مهمی برای کشور محسوب می‌شود.

١٥ مهرماه روز ملی روستا و عشایر، روز تقدیر از روستاییان و عشایر غیور، پرتلاش و فداکار کشور گرامی می‌داریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید