Iranian Agriculture News Agency

در نیمه نخست سال:

بیش از 3 هزارتن چوب و زغال در چهارمحال و بختیاری کشف شد

مدیرکل منابع طیبعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخورد با قاچاق چوب و زغال گفت: امسال سه هزار و ۱۲۹ کیلوگرم زغال از متخلفان کشف و ضبط شد.

بیش از 3 هزارتن چوب و زغال در چهارمحال و بختیاری کشف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سید اسماعیل صالحی روز یکشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نشست تعاملی با فرمانده نیروی انتظامی استان افزود: کشفیات زغال در سالجاری در استان ۱۶۰ درصد افزایش داشت و در ۶ ماهه نخست ۳هزار و۱۲۹ کیلوگرم ضبط شد.

وی گفت: با احداث پایگاه چند منظوره ایست و بازرسی در محور لردگان به بروجن در راستای افزایش ضریب حفاظت از عرصه‌های جنگلی، مرتعی،  کنترل و کاهش قطع درختان و قاچاق چوب و زغال غیرمجاز  ضروری است.

به گفته وی، بیش از ۵۱ درصد مساحت جنگلهای استان در شهرستان لردگان و خانمیرزا قرار دارد. با تملک زمین کار ساخت این پاسگاه در محور لردگان آغاز خواهد شد.

به گفته وی، هم اکنون پاسگاه ایست و بازرسی گوشکی فعال است.

 از مجموع مساحت چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد.

براساس اعلام یگان حفاظت منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، سال گذشته  ۹۴ هزار و ۳۵۶ کیلوگرم چوب و زغال قاچاق در استان کشف و ضبط شد که ۸۸ هزار و ۷۲۰ کیلوگرم از این میزان چوب و ۵ هزار و ۶۳۶ کیلوگرم زغال قاچاق بود.

سال گذشته ۲۰۶ فقره پرونده قاچاق چوب، زغال، گیاهان مرتعی شامل کرفس کوهی(کلوس) و موسیر و شیرین‌بیان در استان تشکیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید