Iranian Agriculture News Agency

تکمیل زنجیره تولید کنسانتره و آبمیوه انگور در چهارمحال و بختیاری

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون با فعالیت سه کارگاه فراوری انگور در این استان، زنجیره فرآوری این محصول فاسد شدنی در استان در حال تکمیل است و زنجیره تولید کنسانتره و آبمیوه در استان فراهم شده است.

تکمیل زنجیره تولید کنسانتره و آبمیوه انگور در چهارمحال و بختیاری

طهمورث فتاحی در گفتگو با خبرنگار ایانا در هشهرکرد ،از آغاز برداشت  حدود ۵۰ هزار تن محصول انگور از تاکستان‌های استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: بزرگترین کارخانه کنستانتره آبمیوه، شربت میوه، آبمیوه در شهرستان کیار و ۲ کارگاه تولید شیره انگور در شهرهای بروجن و فرادنبه آماده دریافت محصول انگور تولید شده در استان است.

به گفته وی، از میزان محصول تولیدی استان بیش از ۳۰ هزار تن به صورت تازه‌خُوری وارد بازار مصرف استان و استانهای اصفهان و خوزستان مصرف می‌شود و حدود پنج هزار تن نیز به صورت سنتی در منازل به محصول کشمش و شیره تبدیل می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همه ساله حدود ۱۵ هزار تن از محصول انگور به کارگاه‌های فرآوری استان تحویل و تبدیل به آبمیوه و عصاره آبمیوه و شیره می‌شود.  

وی با بیان اینکه از این میزان چهار هزار و ۱۰۰ هکتار بارور و ۱۲۱ هکتار به صورت نهال است، افزود: رقم غالب انگور در استان عسگری است که بیشتر به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید