Iranian Agriculture News Agency

کیل گیری بادام و هلو در شهرستان سامان انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کیل گیری دو محصول بادام و هلو در سال جاری به منظور شناسایی و معرفی تولیدکنندگان نمونه این محصولات خبر داد.

کیل گیری بادام و هلو در شهرستان سامان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدزاده گفت: کیل گیری بادام و هلو با حضور مدیریت ترویج و باغبانی سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین مسئول مرکز خدمات هوره، کارشناسان باغبانی ، ترویج و مروج پهنه و باغدار انجام گرفت .

وی گفت: سطح زیر کشت باغات این شهرستان بالغ بر ۱۵ هزار هکتار می‌باشد، که بادام و هلو با داشتن بیشترین سطح زیر کشت جز محصولات غالب این شهرستان می‌باشند.

احمدزاده ضمن قدردانی از تلاش بهره برداران عرصه تولید گفت: شهرستان سامان به لحاظ باغداری و تولید سالانه ۶۵ هزار تن انواع محصولات باغی جایگاه برتر تولید محصولات باغی را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

احمدزاده تصریح کرد: برای انتخاب نمونه های بخش کشاورزی علاوه بر عملکرد، رعایت اصول فنی و بهداشتی، بهره وری از منابع آب و خاک، سلامت و کیفیت محصول نیز مورد توجه قرار گرفت.

و در پایان سیروس بیک بکان مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان گفت : کیل گیری در باغات فضای رقابتی میان باغداران منطقه را به وجود می آورد و در نتیجه می تواند موجب افزایش تولید شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید