Iranian Agriculture News Agency

سالانه ۱۶۵هزار تن محصولات زراعی در شهرستان فارسان تولید می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان گفت: شهرستان فارسان با داشتن ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی، سالانه ۱۶۵هزار تن محصولات زراعی و چهار هزار و ۴۰۰ تن محصولات باغی توسط ۶ هزار بهره بردار تولید می‌کند.

سالانه ۱۶۵هزار تن محصولات زراعی در شهرستان فارسان تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،ابراهیم کوچکی  با اشاره به وجود طرفیت‌های بخش کشاورزی در این شهرستان گفت: ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی و دامی چهارمحال و بختیاری در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی تعداد چاه‌های آب بخش کشاورزی شهرستان را ۴۵۳ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق اعلام کرد و گفت:تاکنون ۳۰ درصد از اراضی باغی و زراعی منطقه مجهز به سامانه آبیاری نوین شده است.

کوچکی، تعداد دام سبک و سنگین شهرستان را بیش از ۸۰ هزار راس عنوان کرد و گفت: ۶۰ هزار راس دام سبک و ۲۰ هزار راس دام سنگین در ۶۸ واحد صنعتی و سنتی در مناطق روستایی پرورش داده می‌شود.

وی همچین از فعال بودن ۳۱ واحد مرغداری صنعتی با ظرفیت سالانه ۵۲۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در فارسان خبر داد و گفت: سالانه ۲۴۰ تن محصول عسل طبیعی از ۲۴ هزار کلنی تولید که بخش عمده آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

کوچکی، تعداد مزارع پرورش ماهی سردابی شهرستان را ۱۴ مزرعه عنوان کرد و گفت:سالانه به طور متوسط ۲۷۰ تن ماهی‌ سردابی و بیش از ۹ میلیون و ۸۰۰هزار قطعه بچه ماهی تولید و روانه بازار می‌شود.  

شهرستان فارسان با حدود ۱۰۰هزار نفر جمعیت با داشتن بیش از ۶ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی ،در ۳۵ کیلومتری مرکز استان قرار داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید