Iranian Agriculture News Agency

40 هکتار از مزارع سیب زمینی فارسان توسط پهپاد سمپاشی شد

نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در بخش توسعه فن‌آوری وبازاریابی محصولات کشاورزی از بکار گیری فن آوری پهپاد در خصوص سم پاشی و محلول پاشی مزارع کشاورزی استان خبر داد

40 هکتار از مزارع سیب زمینی فارسان توسط پهپاد سمپاشی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، در دنیای امروز با افزایش سطوح زیر کشت مزارع کشاورزی استفاده از روش‌های نوین مانند پهپادها برای افزایش بهره وری در مزارع کشاورزی اجتناب ناپذیر است.

با صنعتی شدن و گسترش فعالیت های کشاورزی ،استفاده از فناوری‌های نوین به بخش جدانشدنی کشاورزی  آسان تبدیل شده است که نکته مهم گسترش بکارگیری پهپاد ها در این عرصه است.

نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در بخش توسعه فن‌آوری وبازاریابی محصولات کشاورزی از بکار گیری فن آوری پهپاد در خصوص سم پاشی و محلول پاشی مزارع کشاورزی استان خبر داد.

یاسر رحیمیان افزود : استفاده از فن آوری پهپاد به منظور  سم پاشی و محلول پاشی کودهای ریز مغذی در شهر چلیچه از توابع شهرستان فارسان صورت گرفت.

رحیمیان گفت : مجری طرح آقای نوذری با استفاده از پهپاد میزان 40  هکتار سطح زیر کشت سیب زمینی را با استفاده از پهپاد سم پاشی کرده است.

امانی مسئول تولیدات گیاهی شهرستان فارسان در این خصوص گفت : امکان استفاده از پهپاد ها به منظور کاهش ضریب خطا و بهره وری استفاده سموم کشاورزی فراهم شده است.

وی گفت :در این خصوص بسیاری از بهره برداران بخش کشاورزی ابراز تمایل کرده اند که در سال آینده شاهد استفاده بیشتر  از این فن آوری در سطح شهرستان و استان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید