Iranian Agriculture News Agency

در نیمه نخست سال :

۳هزار تن قارچ دکمه‌ای در چهارمحال و بختیاری تولید شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید افزون بر سه هزار تن قارچ دکمه‌ای در ۶ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: تولید این محصول یکی از ظرفیت‌های اشتغالزای استان است.

۳هزار تن قارچ دکمه‌ای در چهارمحال و بختیاری تولید شد

ابراهیم شیرانی در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد، میزان تولید سالانه محصول قارچ دکمه‌ای در این استان را بیش از سه هزار تن اعلام کرد و افزود: این استان رتبه ششم تولید محصول این نوع قارچ را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گفته وی ،در پی شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار فروش، محصول قارچ دکمه‌ای تولید شده در این استان و افزایش قیمت نهاده و مواد اولیه در نیمه نخست امسال ،خسارت زیادی به این بخش تولید مواد غذایی فاسد شدنی  استان وارد کرد.

شیرانی،میزان اشتغال در زمینه تولید قارچ استان را ۷۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۰ نفر در مشاغل خانگی و ۶۰۰ نفر نیز در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.

مدیر  امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری،تعداد کارگاه‌های صنعتی تولید قارچ استان را ۳۲  واحد و تعداد کارگاه‌های خانگی را ۱۵۰ واحد عنوان کرد و گفت: بخش عمده کارگاه‌های تولید قارچ استان در شهرستانهای شهرکرد، بروجن و فارسان فعال است.    

وی،توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای را از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از آب بخش کشاورزی عنوان کرد.

شیرانی،همچنین به صادرات بیش ۷۰ درصد قارچ تولیدی به استان‌های اصفهان و خوزستان اشاره کرد و افزود: روستای 'قلعه ممکا' در چهارمحال و بختیاری به عنوان دهکده پرورش قارچ کشور از مهمترین مراکز تولید قارچ استان است.

به گفته وی، با فعال‌سازی ۱۵۰ واحد تولید قارچ خانگی در مناطق روستایی و شهری در دولت تدبیر و امید، افزون بر یک‌هزار تن قارچ دکمه‌ای استان به صورت خانگی تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید