Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۲۵۰ هزار تن علوفه از مراتع چهارمحال و بختیاری

رییس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت مراتع، گفت: سالانه به طور متوسط ۲۵۰ کیلوگرم علوفه از هر هکتار از مراتع استان برداشت می‌شود.

برداشت ۲۵۰ هزار تن علوفه از مراتع چهارمحال و بختیاری

 به گزارش  ایانا در شهرکرد، فرامرز مردانی با بیان اینکه میزان برداشت در مراتع بسته به نوع آنها متفاوت است، اظهار کرد: میزان برداشت علوفه در مراتع درجه یک و خوب استان به ازای هر هکتار ۳۰۰ کیلوگرم، مراتع درجه دو و متوسط ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم و در مراتع فقیر و درجه سه ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم است.

وی سطح مراتع استان که برداشت علوفه از آنها انجام می‌شود را یک میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان برداشت علوفه در استان مربوط به شهرستان کوهرنگ است زیرا این شهرستان بیشترین سطح مراتع را دارد.

رییس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری یکی از عوامل موثر در میزان برداشت علوفه را پراکنش باران عنوان و بیان کرد: چنانچه میزان بارش فصل بهار کم باشد میزان برداشت علوفه از مراتع نیز کاهش می‌یابد و یا به عنوان مثال اگر بارندگی خوبی در اردیبهشت داشته باشیم میزان علوفه در مراتع نیز افزایش می‌یابد. 

مردانی به میزان مشارکت مردم اشاره و تصریح کرد: طرح‌های مرتع‌داری در ۲۵۶ هزار هکتار از مراتع استان انجام می‌شود که در این مراتع مشارکت مردم خوب است ولی در مناطقی که طرح مرتعداری نداریم مشارکت مردم نیز پایین‌تر است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید