Iranian Agriculture News Agency

مهار آتش‌سوزی در جنگل های بلوط دامنه زردکوه بختیاری

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از مهار آتش‌سوزی در جنگلهای بازفت شهرستان کوهرنگ روز سه شنبه خبر داد

مهار آتش‌سوزی در جنگل های بلوط دامنه زردکوه بختیاری

سرهنگ علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد  ، با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در این منطقه ابتدا دوشنبه شب رخ داد، افزود: با تلاش چهار ساعته نیروی مردمی، منابع طبیعی و بخشداری بازفت، آتش ساعت سه و ۳۰ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه مهار شد و به دلیل وزش باد پیش از ظهر این روز آتش دوباره شعله ور شد.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی در منطقه شمال شرق بازفت حوالی روستای قدیمی تلورد رخ داد، گفت: آتش ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه با تلاش نیروهای امدای، جوامع محلی و بخشداری بازفت مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بیشتر آتش سوزی‌های رخ داده در اراضی منابع طبیعی غیرعمد و بر اثر سهل انگاری رخ می‌دهد، افزود: علت این آتش‌سوزی و میزان مساحتی که دچار آتش‌سوزی شده از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

بیگی از استقرار تیم‌های نیروی امدادی در منطقه پس از اطفاء حریق خبر داد.

به گفته وی، براثر ارزیابی‌های موجود در آتش‌سوزی اخیر بیش از ۲ هکتار از اراضی جنگلی بازفت طعمه حریق شد که میزان خسارت و پس از ارزیابی کارشناسی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید