Iranian Agriculture News Agency

کشت طلای سرخ، فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی

زعفران یکی از محصولاتی است که در سال‌های اخیر کشت آن در استان، مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و باتوجه به خشکسالی های اخیر می تواند اقتصاد چهارمحال وبختیاری را پویا کند.

کشت طلای سرخ، فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،اعظم شیخ سامانی مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد گفت: استان چهار محال و بختیاری با شرایط آب و هوایی خاص استعداد بالای برای کشت زعفران دارد.

وی اظهار کرد: هر چه ارتفاع مزارع زعفران از سطح دریا بیشتر باشد کیفیت و عملکرد اسانس و رنگ محصول نیز بیشتر است.

شیخ سامانی با اشاره به اینکه زعفران در مناطق سرد بهتر عمل می آید، افزود: استان چهار محال و بختیاری از مکانهای مناسب برای کاشت زعفران با کیفیت است.

وی ادامه داد: استان چهار محال و بختیاری دارای آب و هوای مناسب برای کشت زعفران است و بازده خوبی این استان در برداشت زعفران دارد.

شیخ سامانی با اشاره به  مصارف زعفران در جامعه اظهار داشت: زعفران در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت رنگرزی، امور هنری، دارویی کاربرد دارد.

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چهار محال و بختیاری گفت: در مناطقی از استان که باغات کشاورزی قرار دارد ولی در فصل پاییز و زمستان آب کافی برای کشت محصولات زراعی وجود ندارد، می توان زعفران کاشت و با همان آب کم زعفران را آبیاری کرد.

وی افزود: متوسط عملکرد زعفران در استان چهار محال و بختیاری 3.5 الی چهارکیلوگرم در هکتار است.

شیخ سامانی  اظهار کرد: در همه شهرستانهای استان  کشت می شود و شهرستان شهرکرد بیشترین سطح زیر کشت زعفران را در استان به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید