Iranian Agriculture News Agency

راندمان آبیاری در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه ستاد آبیاری استان با اشاره به افزایش راندمان آبیاری کشاورزی در استان، گفت: راندمان آبیاری در استان چهارمحال و بختیاری ۵۷/۶ درصد است.

راندمان آبیاری در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی گفت: با توسعه روش‎های نوین آبیاری در بخش کشاورزی می ‎توان تا حدود زیادی راندمان مصرف در این بخش را افزایش داد

ابراهیمی افزود: در راستای احیای اراضی و دشت های بحرانی استان و جلوگیری از فرسایش خاک و بهره وری از منابع آبی ، تجهیز این اراضی به سیستم های نوین آبیاری در اولویت بخش کشاورزی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و‌ بختیاری با اشاره به اینکه استان چهارمحال وبختیاری پیشرو در زمینه اجرای سیستم های نوین آبیاری در کشور است، بیان کرد: تا پایان سال ۹۸ حدود ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده است که این سیستم در استان به سرعت در حال اجرا است و عملکرد این استان در تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری ۲.۵ برابر میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت خاک کمتر از آب نیست تصریح کرد: یکی از مؤثرترین روش ها در پایداری کشاورزی و تأمین غذایی بشر، حفظ،  نگهداری و تقویت خاک است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و‌ بختیاری خاطر نشان کرد: شهرستان های کوهرنگ،اردل و کیار قابلیت های بالقوه در توسعه باغات در اراضی شیب دار دارند که یکی از اولویت اساسی در رونق، ایجاد اشتغال و جهش تولید بخش کشاورزی استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید