Iranian Agriculture News Agency

نقش مهم استارتاپ‌ها در بخش کشاورزی

استارات آپ های بخش کشاورزی در آینده با استفاده از دانش و سرعت هر چه بیشتر به کمک بخش کشاورزی و دامپروری خواهند آمد و بسیاری از مشکلات ناشی از موازی کاری و بروکراسی های اداری از میان برداشته خواهد شد

نقش مهم استارتاپ‌ها در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)در استان چهارمحال و بختیاری، از آنجایی که یکی از مهمترین مشکلات در بخش کشاورزی عدم وجود زنجیره‌های تامین است و حضور  واسطه‌ها باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی برای تولید کننده و مصرف کننده می‌شود. این استارت آپ ها با کمک به حل معضلات و مشکلات زنجیره‌های تامین، از حضور واسطه‌ها در بخش کشاورزی کاسته و با ایجاد بازار برای فروش بهتر و بدون واسطه محصولات کشاورزان یکی از دغدغه‌های تولیدکندگان را  می کاهد.

 تغییر روش های کشاورزی از سنتی به صنعتی و حمایت از فناوری های نوین از مهمترین زمینه های سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی  است.

با افزایش سرمایه گذاری در این حوزه، اکنون تکنولوژی کشاورزی در کشورهای توسعه یافته  به یک صنعت پررونق تبدیل شده است و می شود انتظار داشت به زودی کشاورزی نقش مهمتری در اقتصاد این کشورها را  بر عهده بگیرد
 

هفتادخان؛ اینبار بر سر راه استارت آپ های بخش کشاورزی


نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در بخش توسعه فن آوری وبازاریابی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد گفت:استارات آپ های بخش کشاورزی در آینده با استفاده از دانش و سرعت هر چه بیشتر به کمک بخش کشاورزی و دامپروری خواهند آمد و بسیاری از مشکلات ناشی از موازی کاری و بروکراسی های اداری از میان برداشته خواهد شد.استارت آپ ها در حوزه ی کشاورزی موجب افزایش بهره وری و کاهش از دست رفتن منابع طبیعی مانند آب، زمین و انرژی می شوند

 یاسر رحیمیان افزود :استارت آپ ها با انجام آموزش‌های صحیح به بهره برداران بخش کشاورزی خصوصا الگوی کشت تولید را بهبود بخشیده و در فرآیند تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی را خواهند داشت.

وی گفت : استارت آپ ها می توانند با ارزیابی محصولات کشاورزی از  مراحل تولید تا برداشت محصول برای بهره برداران شرایط بازاریابی یا بازارسازی را ایجاد کرده و تولیدات مازاد آنها را به سمت کارخانجات فرآوری یا صادرات هدایت کنند
نقش مهمی استارت آپ ها در افزایش سطح کیفی و کمی محصولات نوغانداری
 

ضرورت استفاده از اپلیکشن‌ها در بخش کشاورزی و دامپروری

 

وی ادامه داد  :یکی از مشکلات موجود در بخش نوعانداری وجود واسطه ها و دلالانی است که سبب کاهش سود بهره برداران این بخش می شوند. استارتاپ ها، کسب و کار های نوین و ایده محوری هستند که با هدف تغییر دنیای تولیدات کشاورزی  به نفع تولید کننده و مصرف کننده و به ضرر واسطه گران و دلالان مورد توجه قرار می گیرند.

 یاسر رحیمیان افزود :استارت اپ ها می توانند نقش مهمی در افزایش سطح کیفی و کمی محصولات نوغانداری و تسریع در روند فروش آنها را داشته باشند.

وی ادامه داد : با وجود فواید بی نظیر این فناوری‌ها در عرصه کشاورزی بستر استفاده از آنها در ایران هنوز  به طور کامل فراهم نشده است.

رحیمیان استارت آپ را  یک پدیده مردمی دانست و افزود : استارت آپ ها باید در قالب آموزش و ترویج علوم، اتصال زنجیره های تولیدی و توزیع محصولات کشاورزی توصیف شود.

استارت آپ ها به منظور ارائه ی راه حل های نوآورانه برای بهره مندی کشاورزان و مصرف کنندگان ایجاد شده اند و بر اساس یک توسعه ی پایدار قدم بر می دارند. از این رو می توان گفت استارت آپ ها در حوزه ی کشاورزی سببِ حفاظت از محصولات کشاورزی برای نسل های آینده نیز می شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید