Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت پاییزه کلزا در شهرستان شهرکرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: با توجه به آب و هوای سرد شهرستان، کشت پاییزه کلزا از 15 شهریور ماه آغاز شده و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

آغاز کشت پاییزه کلزا در شهرستان شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) در استان چهارمحال و بختیاری، فرهاد رفیعی گفت: اولین آب کلزا بسیار حائز اهمیت است که در شهرستان شهرکرد باید تا قبل از شروع مهر ماه انجام شود.

وی گفت: تا کنون یک تن بذر رقم اکاپی توسط واحد زراعت شهرستان تحویل گرفته شده که به صورت رایگان در اختیار کلزاکاران قرار می‌گیرد. همچنین محصول تولیدی نیز به صورت تضمینی از کلزاکاران خریداری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: کشت مداوم گندم در اراضی زراعی سبب کاهش توان رویشی اراضی و افت قابل توجه میزان تولید گندم می‌شود بنابراین پایداری تولید گندم در گرو تناوب با کلزاست زیرا این دانه روغنی در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود و از طرفی استقبال کشاورزان از کشت این دانه روغنی می‌تواند راه رسیدن کشور به خودکفایی تولید روغن خوراکی را هموار سازد.

شایان ذکر است در سال زرعی 99-98 حدود 100 هکتار از اراضی شهرستان شهرکرد زیر کشت کلزا رفت و از این سطح 250 تن کلزا برداشت شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید