Iranian Agriculture News Agency

علت تلفات دامی و آبزیان حاشیه رودخانه سندگان فلارد لردگان در دست بررسی است

معاون سلامت اداره کل دامپرشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی تلف شدن تعدادی دام و محصولات یک مزرعه پرورش ماهی در حاشیه رودخانه سندگان منطقه فلارد لردگان، علت این حادثه از سوی مسئولان متولی در حال بررسی است.

علت تلفات دامی و آبزیان حاشیه رودخانه سندگان فلارد لردگان در دست بررسی است

حسین صالحی در گفت وگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد ، اظهار کرد: ماموران و کارشناسان  این اداره کل روز گذشته پس از کسب اطلاع از حادثه یادشده به همراه کارشناسان بهداشتی و حفاظت محیط زیست در کمترین زمان ممکن برای بررسی علت حادثه به شهرستان لردگان اعزام شدند .  

به گفته وی در گزارش اولیه رسیده، بیش از ۲۰ راس دام سبک و محصولات ماهی  سردابی  قزل آلا یک مزرعه که در حاشیه  رودخانه سندگان لردگان در منطقه فلارد بطور ناگهانی و مشکوک تلف شدند. 

معاون سلامت اداره کل دامپرشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با بررسی و ارزیابی ماموران دستگاه های متولی سلامت به منطقه امروز نتایج این حادثه وصول و به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد .

به گزارش ایانا ، در شب گذشته برخی از رسانه های مجازی از تلف شدن بیش از  ۵۰ راس  دام سبک گوسفند و محصولات یک پرورش ماهی  قزل آلای رنگین کمان در روستای "گرداب "بخش فلارد که در پایین دست پتروشیمی لردگان با  پساب شیمیایی  پتروشیمی علت تلف شدن گوسفندان را مسمومیت آب ذکر کردند.

لردگان در 160 کیلومتری مرکز چهار محال و بختیاری قرار دارد و  پتروشیمی لردگان یکی از 10 شرکت پتروشیمی کشور است که در سال 1387 عملیات ساخت آن آغاز شده است. واحدهای تولیدی اوره و آمونیاک مجتمع پتروشیمی لردگان در سه فاز طراح شده است که فاز نخست آن یوتیلتی بود و در خردادماه 99 در مدار تولید قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید