Iranian Agriculture News Agency

پرداخت 222 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در چهارمحال و بختیاری

مدیر شعب بانک کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره اینکه اعتبارات تسهیلات مکانیزاسیون نیز در استان بطور کامل جذب شده است، افزود: تاکنون 222 میلیارد ریال تسهیلات به 305 نفر فعال بخش کشاورزی برای خرید تراکتور، کمباین و سایر ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی پرداخت شده است.

پرداخت 222 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون  در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)در استان چهارمحال و بختیاری ، طاهری با بیان اینکه در سال زراعی 99-98 بیش از 141 هزار فقره بیمه‌نامه صادر شده است، گفت: از این تعداد 64 هزار و 762 فقره  به مساحت 32 هزار هکتار  در بخش باغات و  66 هزار و 700 فقره  به مساحت 174 هزار هکتار در بخش زراعت بوده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین  با صدور بیمه‌نامه‌هایی برای واحدهای تولیدی طیور، آبزیان، منابع‌طبیعی و دامپروری استان ، این واحدها هم تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

وی  با بیان اینکه  از ابتدای  سال زراعی 99-98 تاکنون به خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی 23 میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است، عنوان کرد: در حال حاضر نیز کارگزاران بیمه، مشغول برآورد خسارت باغات و زمین‌های زراعی هستند و به محض اتمام ارزیابی‌ها مبلغ خسارات پرداخت  خواهد شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بازپرداخت بیش از چهار هزار و ۴۴ فقره تسهیلات بخش کشاورزی و خسارت‌دیدگان با مبلغ یک هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال بر اساس خط مشی بانک کشاورزی تمدید شده و  علاوه بر این‌، پنج هزار و 119 فقره تسهیلات به مبلغ یک هزار و 3 میلیارد ریال دیگر نیز با اختصاص 373 میلیارد ریال یارانه از محل بند خ ماده 33 تمدید شده است.

امهال مطالبات واحدهای تولیدی دارای مجوز با اخذ 7/5 درصد از مانده بدهی

وی در ادامه با بیان اینکه بازپرداخت یک هزار و 99 فقره تسهیلات دیگر بخش کشاورزی نیز با اختصاص 156 میلیارد یارانه از محل اعتبارات تبصره 16 تمدید شده است، توضیح داد: در همین راستا و برای حمایت هر چه بیشتر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، بانک کشاورزی استان بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار آمادگی دارد بنا به درخواست مشتریان خود، مطالبات واحدهای تولیدی دارای مجوز فعالیت از وزارت جهاد کشاورزی یا سازمان صمت  را با اخذ 7/5 درصد از مانده بدهی امهال کند و مهلت استفاده از این مصوبه تا پایان شهریورماه جاری است.

طاهری خاطرنشان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید و وجود منابع آب و خاک مستعد در استان چهارمحال وبختیاری، بانک کشاورزی آمادگی لازم  برای حمایت از بخش کشاورزی  و دامداری را داشته و  به عنوان بازوی مالی وزارتخانه پیگیر جذب حداکثری اعتبارات در این حوزه است.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که علاوه بر اعتبارات و منابع داخلی بانک از اعتبارات ملی نیز بهره گرفته و بتوانیم تسهیلات بیشتری در حوزه ‌گیاهان دارویی، گلخانه، پرورش ماهیان سردابی، مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات عشایری  و ... پرداخت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید