Iranian Agriculture News Agency

۴۶ طرح بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد

ییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات دولت در بخشهای مختلف گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۴۶ پروژه با بیش از ۳۵۳ میلیارد ریال اعتبار در استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

۴۶ طرح بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان  چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به رشد ۸.۸ درصدی اقتصاد بخش کشاورزی در سال گذشته، اظهار داشت: این در شرایطی است که برخی از بخشها رشد منفی را تجربه کردند، اگر رشد اقتصادی کشور منفی نشده به دلیل رشد بخش کشاورزی بوده است.

وی، با بیان اینکه بخش کشاورزی ۳۳ درصد تولید ثروت را به خود اختصاص داده است، افزود: علت موفقیت‌های بخش کشاورزی متکی بودن به مردم و انجام بیشتر فعالیت‌های آن توسط بخش خصوصی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی۴۶ پروژه بخش کشاورزی با ۳۵۳ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت، بیان کرد: از این تعداد ۴۴ پروژه بهره‌برداری و ۲ پروژه کلنگ‌زنی است.

غریب تصریح کرد: در هفته دولت از این تعداد ۴۴ پروژه با ۳۳۸ میلیارد ریال اعتبار دولتی و بانکی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت در شهرستان بروجن را هفت  پروژه، در شهرکرد هفت طرح، فارسان هفتپروژه، لردگان ۲ پروژه، اردل ۲ پروژه، کوهرنگ سه پروژه، کیار پنج طرح، سامان سه پروژه، بن سه پروژه و خانمیرزا ۶ طرح عنوان و بیان کرد:  این پروژه‌ها در سه بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی با ۳۴ پروژه، بهبود تولیدات گیاهی با پنج پروژه و تولیدات دامی با پنج پروژه است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان اشتغال این پروژه ها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم را ۸۳۷ نفر دانست و خاطر نشان کرد: ۱۱۱ روستا و ۲ هزار و ۷۰۵ خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

غریب، افتتاح ۲۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در روستای مصطفی‌آباد، ۱۳۱ هکتار سیستم نوین آبیاری در بن، گلخانه هشت هزار متری در خانمیرزا، گلخانه روستای معموره شهرستان بروجن، تامین آب و اجرای شبکه آبیاری در شهرستان اردل، ۱۲۷ هکتار آبیاری تحت فشار در شلمزار شهرستان کیار را از پروژه‌های شاخص قابل بهره‌برداری دانست و ادامه داد: فرصت افتتاح ۱۰۰ پروژه برای بخش کشاورزی وجود داشت اما به دلیل اینکه پروژه‌های بخش کشاورزی به خصوص در زمینه آب و خاک و زراعی و باغی خاص هستند، با توجه به شرایط آب و هوایی این فصل بهره‌برداری می‌شوند و پروژه های شیلات و صنایع تبدیلی و تکمیلی در موقعیت‌های مناسب دیگر بهره‌برداری می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید