Iranian Agriculture News Agency

زنجیره تولید بادام در چهارمحال و بختیاری تکمیل می‌شود

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت :یکی از برنامه‌های جهادکشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی، تکمیل زنجیره تولید بادام است

زنجیره تولید بادام در چهارمحال و بختیاری تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: یکی از برنامه‌های جهادکشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی، تکمیل زنجیره تولید بادام است، متقاضیانی نیز در این زمینه داریم که امید است با ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک تخصصی بادام  مسیر این هدف هموار شود.

طهمورث فتاحی افزود: اقداماتی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بادام انجام شده است، ولی کافی نیست چرا که ما جایگاه برتر کشوری در زمینه تولید بادام را داریم.

وی گفت: هم‌اینک صنایع تبدیلی ما در زمینه بادام با فناوری پایین و بیشتر به صورت خانگی است، احتیاج به قطب برای صنعتی کردن صنایع مرتبط به بادام داریم، به همین دلیل درصدد احداث و راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام در شهرستان سامان هستیم.

فتاحی با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی در زمینه بادام نسبت به تولید مطلوب نیست، بیان کرد: راه‌اندازی این مجموعه نقش مهمی در پیشرفته‌کردن صنایع فرآوری، تکمیل زنجیره تولید بادام و در نتیجه ایجاد ارزش افزوده دارد.

وی تاکید کرد: فاصله داشتن ما از فناوری‌های لازم در زمینه بادام به این برمی‌گردد که بخش خصوصی به دلیل هزینه بالای احداث کارخانه‌های در زمینه بادام استقبال چندانی از این موضوع نداشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید