Iranian Agriculture News Agency

صادرات محصولات تولیدی اتحادیه دامداران چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور

مدیرکل تعاون روستایی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش این شرکتها در بحث صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، بیان کرد: سال گذشته اتحادیه دامداران استان ماهانه ۳۲ تن دوغ به کشور عراق صادرات داشت.

صادرات محصولات تولیدی اتحادیه دامداران چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور

مدیر کل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبذنگار ایانا در شهرکرد ،هدایت حمایت و نظارت را از وظایف این سازمان در خصوص تشکل‌ها و اتحادیه‌ها برشمرد و گفت: کمک در مباحث اعتباراتی، خرید محصولات به صورت توافقی و تضمینی، تهاتر محصولات آنها با محصولات دیگر استان‌ها در راستای حمایت از اتحادیه‌ها و شرکت‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به نقش این شرکتها در بحث صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، بیان کرد: سال گذشته اتحادیه دامداران استان ماهانه ۳۲ تن دوغ به کشور عراق صادرات داشت.

افشین حیدری با اشاره به اینکه شرکت‌ها برای انجام فعالیت صادراتی به کارت بازرگانی نیاز دارند، تصریح کرد: البته محصولات شرکت‌ها به گونه‌ای نیست که آنها صادرات انجام دهند ،به همین دلیل کمتر وارد این بحث شده‌اند با این حال اکنون تاحدودی در حال گسترده کردن فعالیت‌های خود هستند.

حیدری تاکید کرد:با توجه به مشکلات اقتصادی و کرونا، اکنون هیچ یک از اتحادیه‌ها و شرکت‌ها نمی‌توانند در مبحث اقتصادی فعالیت کنند البته سرمایه زیادی نیز ندارند که بخواهند فعالیت بزرگی داشته باشند.

وی عملکرد اتحادیه دامدارن را خوب ارزیابی کرد و گفت: زنجیره تولید این اتحادیه از خوراک دام، جمع‌آوری شیر و فرآوری آن کامل شده است، همچنین این اتحادیه راه‌اندازی واحد شیرخشک صنعتی و تولید ظروف لبنی را نیز در برنامه خود دارد.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اتحادیه دامداران در مقایسه با دیگر اتحادیه‌ها فعالیت چشمگیرتری داشته است، تصریح کرد: علت این مساله به اهمیت داشتن دامداری در استان و زیاد بودن دامداران و رفع دغدغه آنها برمی‌گردد ،خوشبختانه این عملکرد برای روی آوردن دیگر اتحادیه‌ها به مسائل اقتصادی نیز مبنا شده است.

حیدری، به بحث یکپارچه‌سازی اراضی اشاره و بیان کرد: تعاونی‌های تولید در بحث یکپارچه‌سازی ارضی نقش دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۲۰ تعاونی تولید در سطح استان فعال است، خاطر نشان کرد: یکپارچه‌سازی اراضی سوده‌جان توسط یکی از تعاونی‌های تولید از سال ۸۸ شروع و در سال ۹۴ پایان یافت.

به گفته وی،امسال نیز تقسیمات انجام و مردم به صورت یکپارچه کشت باغ و زراعت را در ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آغاز کردند.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سازمان جهادکشاورزی یکپارچه‌سازی را بر عهده دارد، بیان کرد: پس از هماهنگی با جهاد کشاورزی، آنها امکانات لازم برای یکپارچه‌سازی اراضی را در اختیار ما قرار می‌دهند.

حیدری با بیان اینکه اتحادیه‌ها توان ایجاد شهرک را دارند، تصریح کرد: اتحادیه‌ها برای این کار باید از پایه و اساس برنامه‌ریزی داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید