Iranian Agriculture News Agency

تدوین سند بهره‌وری آب در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت :تلاش‎ها برای افزایش بهره ‌وری، مدرن سازی تقویت بخش خصوصی و افزایش سرمایه‎گذاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تدوین سند بهره‌وری آب در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه  تدوین سند آب بخش کشاورزی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش‎ها برای افزایش بهره ‌وری، مدرن سازی تقویت بخش خصوصی و افزایش سرمایه‎گذاری در این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ذبیح الله غریب افزود: یکی از مسائل مهم در بخش کشاورزی میزان افزایش بهره‌ وری آب است و دردهه گذشته در استان  اقدامات مناسبی در این حوزه به انجام رسیده است. افزایش سطح زیر کشت و بهره‌ مندی از سیستم‎های مکانیزه آبیاری و سرمایه‎گذاری در این بخش در کنار امکان ورود فناوری‎های نو در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

غریب ادامه داد: باتوجه به شرایط جوی استان کشت های گلخانه ای در افزایش محصول کاهش صرفه‎جویی آب و حفاظت محصولات دربرابر شرایط اقلیمی در استان بسیار حائز اهمیت است توسعه گلخانه ها نقش قابل توجهی در کاهش مصرف آبی دارد به طوری که انتقال محصولات آب بر همچون سبزی و صیفی جات به گلخانه‎ها راهکار مطمئنی است.

وی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه بهره وری  آب نسبت به تهیه سند بهره وری از آب تا پایان شهریور ماه تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید