Iranian Agriculture News Agency

چهارمحال و بختیاری تبدیل به یک منبع ژنتیکی دامی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارامحال و بختیاری با بیان اینکه نگرانی برای تامین نهاده‌های دامی و مسائل ژنتیکی دام‌ها نداریم اظهار کرد :چهارمحال و بختیاری تبدیل به یک منبع ژنتیکی دامی در کشور شده است.

چهارمحال و بختیاری تبدیل به یک منبع ژنتیکی دامی شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست با معاون بنیاد مستضعفان کشور که با هدف سرمایه گذاری در احداث مجتمع دامپروری برگزار شد با اشاره به تولید 350 هزار تن ذرت و 250 هزار تن علوفه در استان گفت: وابستگی اصلی صنعت دامپروری به علوفه است که در استان تامین می‌شود.

وی با اشاره به تولید 3.5 درصد گوشت قرمز کشور در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مجوز پرورش 2 هزار و 500 راس دام را می‌توانیم در استان صادر کنیم و برای 3هزار و‌500 راس با وزارتخانه مکاتبه انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: لازم است برای اجرای طرح مجتمع دامپروری استان نامه‌ای از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مبنی بر سرپرستی جهادکشاورزی استان صادر شود تا محدودیت زمین برداشته شود.

غریب خاطرنشان کرد: حساسیت زیست‌محیطی برای منطقه بسیار زیاد است و فواصل مورد نظر با مناطق مسکونی و نقاط حساس زیست‌محیطی را در جانمایی رعایت کرده‌ایم. حدود 38 هکتار زمین با 2 حلقه چاه آب برای این مجموعه دامی در نظر گرفته شده است که به وزارتخانه اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه "صنعت دامپروری در کشور تنها صنعتی است که هیچ وابستگی به خارج ندارد" گفت: نگرانی برای تامین نهاده‌های دامی و مسائل ژنتیکی دام‌ها نداریم؛ چهارمحال و بختیاری تبدیل به یک منبع ژنتیکی دامی در کشور شده است.

غریب با اشاره به تولید سالانه 259 هزار تن شیر در استان تصریح کرد: می‌توانیم تا 500 هزار تن شیر را در چهارمحال و بختیاری تولید کنیم و دام مولد شیری برای استان نیاز است که صنعت پروار را هم برای تامین گوشت در کنار آن داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید