Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه 46 میلیون قطعه بچه ماهی در چهارمحال و بختیاری

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 46 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در سال گذشته در این استان تولید و تکثیر شده است.

تولید سالانه 46 میلیون قطعه بچه ماهی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، پرویز منصوری با بیان اینکه سالانه حدود 46 میلیون قطعه بچه ماهی در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: استان سالانه به بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه  بچه ماهی نیاز دارد که در حال حاضر مازاد نیاز استان از دیگر استان‌ها تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به میزان نیاز استان به بچه ماهی  می‌توان با ایجاد مرکز تولید بچه ماهیان اصلاح نژادشده و عاری از بیماری (SPF) این نیاز را برطرف کرد.

منصوری با اشاره به اینکه 33 مزرعه تولید بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان در استان فعالیت می کنند اضافه کرد: شهرستان اردل با تولید 18 میلیون قطعه بچه ماهی بیشترین میزان تولید را در استان دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان تصریح کرد: ارزش اقتصادی این محصول تولیدی در استان در سال گذشته بالغ بر 276 میلیارد بوده است که از خروج ثروت از استان جلوگیری کرد.

منصوری با بیان اینکه برای این کار نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، خاطر نشان کرد: در این زمینه رایزنی‌هایی انجام شده است و در صورت تامین سرمایه‌گذار مرکز تولید بچه ماهی اصلاح‌نژادشده در استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید