Iranian Agriculture News Agency

توسعه بخش کشاورزی زمینه‌ساز تحقق جهش تولید

استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه بازدید از طرح های کشاورزی و دامپروری شهرستان سامان اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری استانی با ظرفیت بالا در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری است و در سال‌جاری خوشبختانه شاهد تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید در این زمینه هستیم.

توسعه بخش کشاورزی زمینه‌ساز تحقق جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرآوری محصولات بخش کشاورزی این استان به همراه تکمیل زنجیره تولید، از برنامه‌های اولویت‌دار در سال جهش تولید به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی نقش مهمی در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی  استان دارد، عنوان کرد: بخش کشاورزی استان  باید برنامه‌های عملیاتی و اجرایی در حوزه فرآوری، تکمیل زنجیره تولید و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در محصولات کشاورزی را در دستورکار قرار دهد.

عباسی یادآور شد: باید به کشاورزی به عنوان مزیت استان و صنایع تبدیلی وابسته به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوان ارزش افزوده آن را در استان نگه داشت و درآمد حاصل از آن نصیب استان شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه حل مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی استراتژیک دارای اهمیت بالایی است، بنابراین مشکلات فعالان این حوزه باید در سال جهش تولید رفع ‌شود.

لازم به ذکر است استاندار چهارمحال و بختیاری از ۳ طرح پرورش شترمرغ، نهالستان ۱۸۰ هکتاری و مرغداری صنعتی سامان بازدید کرد و  از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات بهره‌برداران حوزه کشاورزی در این شهرستان قرار گرفت، در پایان بازدید ضمن تشکیل جلسه دستوراتی در جهت رفع مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان این حوزه صادر  شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید