Iranian Agriculture News Agency

پرداخت ۶۵ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۶۵ میلیارد ریال بابت خرید گندم به گندمکاران استان پرداخت شده است، گفت: حدود ۱۴۵ میلیارد ریال از مطالبات خرید گندم پرداخت نشده و باقیمانده است.

پرداخت ۶۵ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، قنبری با اشاره به رشد ۷۹ درصدی خرید گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم در استان خریداری و همه مطالبات نیز تا پایان مهرماه پرداخت شد که البته میزان خرید گندم کمتر از مقدار پیش‌بینی شده بود.

وی علت افزایش خرید گندم در سال جاری را به قیمت خرید آن نسبت داد و گفت: امسال هر کیلوگرم گندم ۲۵ هزار ریال خریداری می‌شود در حالی که سال گذشته این رقم برابر با ۱۷ هزار ریال بود به همین دلیل کشاورزان و دلالان گندم را در بازار آزاد می‌فروختند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت هشت هزار ریالی گندم کشاورزان رغبت بیشتری برای تحویل گندم دارند که این نیز خرید تضمینی و کمک دولت به کشاورزان است.

قنبری یادآور شد: چنانچه گندم خیلی تمیز باشد با قیمت بالاتر نیز امکان خرید آن وجود دارد ولی اگر اُفت آن خیلی زیاد باشد در حد هفت تا هشت درصد از نرخ خرید تضمینی یعنی ۲۵ هزار ریال  کاسته می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید