Iranian Agriculture News Agency

۳۸ قنات در شهرستان بن احیا شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بروز خشکسالی‌های یک دهه اخیر در این استان گفت: در سال‌جاری ۳۸ رشته قنات در شهرستان بن لای‌روبی، احیا و بازسازی شده است.

۳۸ قنات در شهرستان بن احیا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح الله غریب تاکید کرد: برای لای‌روبی، احیا و بازسازی این قنات‌ها که به‌علت خشک‌سالی‌های دهه اخیر با کاهش دبی آب مواجه شده بود، ۱۶ میلیارد ریال هزینه شد.

وی افزود: اجرای شبکه‌های نوین آبیاری در ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بن در سال جهش تولید با افزون‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دستورکار قرار دارد.

غریب یادآور شد: از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به ‌صورت بلاعوض پرداخت شده است، تا مدیریت مزرعه، افزایش میزان بازدهی، بهره‌وری آب و افزایش میزان تولید در واحد سطح محقق شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۸ طرح دامپروری در حوزه توسعه روستایی با نرخ هشت درصد پرداخت شد.

وی گفت: تمامی متقاضیان احداث گلخانه و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای  می‌توانند از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد بهره‌مند شوند.

غریب تاکید کرد: هم‌اکنون ۵۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بن به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

وی افزود: مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس در منازل واجدشرایط استان و شهرستان بن صادر و متقاضیان این بخش از تسهیلات بانکی بهره‌مند خواهند شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با این اقدام اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی بخش مشاغل خانگی متحول می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید