Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون‌ کشاورزی مجلس شورای اسلامی :

توسعه کشت گلخانه‌ای از برنامه‌های اولویت‌دار کمیسیون کشاورزی است

حجت الاسلام‌ و المسلمین امیرقلی جعفری اظهار کرد: تقویت منابع داخلی و ظرفیت‌های داخلی به ویژه در حوزه کشاورزی و بهره‌مندی از نیروهای جوان و کارآمد با صیانت از منابع طبیعی به امنیت غذایی پایدار و استقلال در حوزه کشاورزی و بهره‌وری اقتصادی منجر می‌شود.

توسعه کشت گلخانه‌ای از برنامه‌های اولویت‌دار کمیسیون کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر رعایت الگوی کشت متناسب با مناطق مختلف جغرافیایی گفت: کشت گلخانه‌ای با توجه به میزان صرفه‌جویی بسیار بالا در مصرف آب و هزینه‌ها و افزایش تولید و بهره‌وری و تناسب با وضعیت جغرافیایی مناطق مختلف کشور و اشتغالزایی در برنامه‌های اولویت‌دار کمیسیون کشاورزی قرار دارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، کشاورزی بومی در استان، اقلیم‌ مناسب و ظرفیت بالای عرصه‌های منابع طبیعی و منابع آبی نسبت به سایر استان‌ها را از مزیت‌های استان برای توسعه کشت گلخانه‌ای برشمرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چهارمحال و بختیاری در بین‌ سایر استان‌ها با وجود ظرفیت‌های فراوان، کمترین رشد گلخانه‌ای را داشته است افزود: رونق اقتصادی کشاورزان با توجه به خشکسالی در گرو کشت گلخانه‌ای با محوریت دائمی و سودآور بودن است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید