Iranian Agriculture News Agency

روزانه ۱۰ تن مرغ در شهرستان بروجن تولید می‌شود

فرماندار بروجن با اشاره به فعالیت های مستمر بخش کشاورزی گفت: روزانه ۱۰ تن مرغ در مرغ‌داری‌های شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

روزانه ۱۰ تن مرغ در شهرستان بروجن تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مسعود ملکی شامگاه سه‌شنبه در کمیته تنظیم بازار شهرستان بروجن تاکید کرد: این میزان مرغ در ۲۷ واحد مرغ‌داری تولید و در بازار شهرستان بروجن به مصرف می‌رسد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با فعالیت مرغ‌داری‌ها موظفند نهاده‌های دامی این واحدهای تولیدی را به‌ موقع تامین و در اختیار آن‌ها قرار دهند.

ملکی تصریح کرد: وارداتی بودن برخی نهاده‌های دامی مانند سویا و ذرت، کاهش ۵۰ درصدی تخصیص آن، نابسامانی بازار ارز و ضعف در نظارت بر روند تولید و توزیع، علت افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: علاوه بر سه برابر شدن هزینه‌های مرغ‌داری‌ها نسبت به سال گذشته، شیوع ویروس کرونا و گرم شدن هوا نیز برخی واحدهای تولید مرغ را از چرخه خارج کرده است.

ملکی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با فعالیت مرغ‌داری‌ها به‌خصوص جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و شرکت پشتیبانی امور دام استان افزایش نظارت‌ها و تقویت حمایت‌ها از مرغ‌داری‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید