Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون‌ کشاورزی مجلس شورای اسلامی :

توجه ویژه به بخش کشاورزی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

عضو کمیسیون‌ کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه به بخش کشاورزی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و چیره‌شدن به تحریم‌ها و بهبود وضعیت معیشت جامعه موثر است.

توجه ویژه به بخش کشاورزی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد اظهار کرد: بهبود تراز تجاری در بخش کشاورزی در شرایط تحریم‌ نویدبخش تحقق شعار سال و جهش چشمگیر در عرصه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری از منابع آب و خاک، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری و رعایت الگوی کشت در اولویت کاری کمیسیون کشاورزی قراردارد تا به افزایش تولید و امنیت سبد غذایی مردم‌ منجر شود.

جعفری با تاکید بر رعایت الگوی کشت متناسب با مناطق مختلف جغرافیایی در کشور، افزود: توسعه و ترویج کشت گلخانه‌ای با توجه به میزان صرفه‌جویی بسیار بالا در مصرف آب و هزینه‌ها و افزایش تولید و بهره وری و تناسب با وضعیت جعرافیایی مناطق مختلف کشور و اشتغالزایی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در گام دوم انقلاب به تأسی از راهبردهای مقام معظم رهبری، تقویت منابع داخلی و ظرفیت‌های داخلی مورد تاکید است که می‌توان با بهره‌مندی از نیروهای جوان و فعال و پرانگیزه با صیانت از منابع طبیعی به امنیت غذایی پایدار و استقلال در حوزه کشاورزی و صنعت غذایی دست یافت.

نماینده مردم‌بروجن‌ در مجلس شورای اسلامی افزود: همت اعضای کمیسیون کشاورزی به سمت کشت‌های جدید و نوع آبیاری نوین و تقویت صنایع تبدیلی برای برندسازی است.

 جعفری گفت: با توجه به مشکلات کمبود آب و خشکسالی می‌توان با انتخاب کشت بهینه برای کشاورزان، در راستای بهبود وضعیت معیشت کشاورزان‌نیز قدم‌ برداشت. توجه ویژه به بخش کشاورزی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و چیره‌شدن به تحریم‌ها و بهبود وضعیت معیشت جامعه موثر است.

به گفته وی هیئت رئیسه‌کمیسیون کشاورزی شگل گرفته است و 12 کارگروه در بخش‌های مختلف آب، زراعت، شیلات و ... در هفته جاری تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید