Iranian Agriculture News Agency

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:

صادرات 246 هزار کیلو خوراک آبزیان با نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان از صادرات 246 هزار و 300 کیلوگرم خوراک آبزیان در سه ماهه اول سال جاری تحت نظارت بهداشتی و قرنطینه ای استان خبر داد.

صادرات 246 هزار کیلو خوراک آبزیان با نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان از نظارت بهداشتی بر صاردات 246 هزار و 300 کیلوگرم خوراک آبزیان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت:در راستای تحقق شعار سال 1399 مبنی بر جهش تولید و کمک به توسعه صادرات غیر نفتی و حمایت از تولیدکنندگان، اداره کل دامپزشکی استان در سه ماهه اول سال جاری  با اعمال نظارت بهداشتی،اقدام به صدور گواهی بهداشتی وقرنطینه ای جهت صادرات خوراک آبزیان به کشور های همسایه کرده است.

وی با اشاره به نقش سازنده دامپزشکی در ارتقای سلامت و کیفیت محصولات دامی اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان در راستای کمک به تولیدکننده­گان گام‌های مؤثری را برای تسهیل صادرات برداشته که نظارت های بهداشتی و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی برای محموله‌های صادراتی و صدور کد یکتا ازجمله این اقدامات است.

حسین صالحی گفت: استان چهار محال بختیاری علاوه بر دارا بودن بیشترین تولید ماهی قزل آلای رنگین کمان کشور در خصوص تولید خوراک آماده آبزیان نیز فعال می باشد و سالانه علاوه بر مصرف داخل استانی و تامین خوراک آبزیان استانهای همجوار سالانه بیش از 6551 تن خوراک آبزیان از کارخانه های تولید خوراک آبزیان این استان به کشور های همسایه آذربایجان، عراق و تاجیکستان و ... صادر می گردد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید