Iranian Agriculture News Agency

مرغوبیت گندم چهارمحال و بختیاری در سال جاری

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری از آغاز خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان روستایی این استان خبر داد و گفت: کیفیت گندم خریداری شده سال جاری در مناطق گرمسیری نسبت به سال گذشته مرغوب و افت کمتری پیدا کرده است.

مرغوبیت گندم چهارمحال و بختیاری در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،افشین حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایانا در شهرکرد ، افزایش بارش‌های بهاری، ارائه آموزش و حمایت مستقیم دولت از بهره‌برداران و استفاده از بذر اصلاح شده را باعث افزایش مرغوبیت گندم امسال استان عنوان کرد.  

وی از افزایش تمایل کشاورزان برای تحویل محصول گندم مازاد بر مصرف در سال زراعی جاری نسبت به مشابه سال گذشته به عاملان خرید سازمان تعاون روستایی خبر داد و اظهار داشت: متناسب شدن و افزایش حدود ۲ برابری قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم از ۱۳ هزار ریال به ۲۵ هزار ریال نسبت به سال زراعی گذشته باعث ترغیب گندمکاران برای فروش محصول مازاد بر نیاز خود شده است.

وی پیش‌بینی کرد، تا نیمه شهریورماه امسال افزون بر ۵۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری  و تحویل اداره غله استان شود که حدود ۲۰ هزار تن آن را سازمان تعاون روستایی استان خرید و ذخیره‌سازی خواهد کرد.

حیدری، تعداد مراکز خرید محصول گندم مازاد بر مصرف استان را ۱۱ مرکز عنوان و تصریح کرد: در این استان بهای هر کیلوگرم محصول گندم مرغوب ۲۵هزار ریال برای نوع با کیفیت قیمت‌گذاری شده است.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تجهیز مراکز خرید محصول گندم استان به وسایل روز از جمله ترازوی دیجیتال و رطوبت‌سنج تصریح کرد: خرید محصولات تضمینی با کمترین خطا خریداری می‌شود.

وی، از واریز وجه گندم خریداری شده توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی در کمتر از یک ماه خبر داد و گفت:طلب حساب گندمکاران به صورت آنلاین و بدون وقفه در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایانا، در سال زراعی جاری بیش از ۵۹ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گندم اختصاص دارد که ۲۳ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید