Iranian Agriculture News Agency

استاندار چهارمحال و بختیاری؛

توسعه گلخانه‌ها یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه گلخانه‌ها راه نجات و برون‌رفت از مشکلات اقتصادی استان است و موجب افزایش اشتغال، رونق کسب و کار و صادرات در چهارمحال و بختیاری می‌شود.

توسعه گلخانه‌ها یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،اقبال عباسی  در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی و عشایری یک ظرفیت بزرگ برای کاهش نرخ بیکاری است، گفت: از این ظرفیت می‌توان در ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در تقویت و توسعه گردشگری، ایجاد مشاغل فناورانه  و ... استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه بوم‌گردی و گلخانه‌ها راه نجات و برون‌رفت از مشکلات اقتصادی استان است و موجب افزایش اشتغال، رونق کسب و کار و صادرات در چهارمحال و بختیاری می‌شود.

عباسی افزود: احداث گلخانه‌ها در اراضی و مراتع بلاتکلیف موجب مقاوم شدن اقتصاد، ایجاد اشتغال و تعیین تکلیف این اراضی می‌شود، همچنین راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز موجب رونق در بخش کشاورزی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه‌ها می‌توانند به فضایی برای افزایش ورود گردشگر نیز تبدیل شوند و با توجه به نیاز به آب و فضای کمتر نسبت به زمین‌های کشاورزی می‌توانند بسیار درآمدزا باشند.

عباسی تاکید کرد: توسعه گلخانه ها باید هدفدار باشد و تا پایان سال جاری برای افزایش مساحت گلخانه‌ها  هدفی مشخص شود.

وی تصریح کرد: مجموعه استانداری چهارمحال و بختیاری به طور ویژه برای توسعه کشت های گلخانه ای  آماده هرگونه همکاری از جمله اعطای تسهیلات و تامین بخشی از یارانه است و تمامی فرمانداران نیز باید کمک‌حال متولیان ایجاد و توسعه این طرح باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید