Iranian Agriculture News Agency

ذخیره‌سازی 360 تن مرغ منجمد در چهارمحال و بختیاری

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور تعادل قیمت گوشت سفید،۳۶۰ تن مرغ منجمد از استانهای همجوار و تهران تامین و در سردخانه‌های این استان ذخیره‌سازی شد.

 ذخیره‌سازی 360 تن مرغ منجمد در چهارمحال و بختیاری

بهروز آل‌مومن روز  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایانا در شهرکرد ، از توزیع حدود ۲۰۰ تن مرغ منجمد در سطح بازار استان در چند روز اخیر خبر داد و اظهار داشت: این  استان در تامین مواد پروتئینی محدودیتی ندارد. 

وی، قیمت مصوب هرکیلوگرم مرغ منجمد ارائه شده به فروشگاه‌ها را ۱۲۹ هزار ریال و قیمت هرکیلوگرم برای مشتری را ۱۳۵ هزار ریال اعلام و تصریح کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی و میادین تره‌بار به عنوان مراکز عرضه مرغ و گوشت قرمز منجمد تعیین شده است.

سرپرست شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری همچنین، خرید تضمینی و منجمدسازی حدود ۱۸۲ تن گوشت مرغ، همزمان با شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار مصرف در استان را یادآورشد و افزود: بیش از ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد در استان آماده توزیع است.

آل مومن تصریح کرد: روند عرضه مرغ منجمد تا زمان به تعادل رسیدن و تثبیت قیمت مرغ زنده در بازار ادامه دارد و هیچ محدودیتی در عرضه مرغ منجمد از سوی  این شرکت در استان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: توزیع گوشت قرمز و سفید از سوی این شرکت با دستور ستاد تنظیم بازار کشور و استان انجام خواهد شد.

به گزارش ایانا، ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در ۲۱۳واحد مرغداری فعال استان ۳۰ هزار تن است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید