Iranian Agriculture News Agency

آتش در زاگرس دوباره جان گرفت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری که صبح سه شنبه از مهار آتش در جنگل‌های بلوط…

آتش در زاگرس دوباره جان گرفت

مرتضی زمانپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایانا تاکید کرد: آتش‌ در جنگل‌های بلوط بلند در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان که دوشنبه شب مهار شده بود، دوباره زبانه کشید.

وی افزود: هم‌اینک نیروهای امدادی از یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به همراه نیروهای محلی در بخش‌های منج و فلارد شهرستان لردگان و میانکوه شهرستان اردل در منطقه حضور دارند.

زمان‌پور تصریح کرد: این نیروهای امدادی به ‌علت حضور در منطقه از روز دوشنبه تاکنون، دچار خستگی شدید شده‌اند.

وی یادآور شد: متاسفانه شدت باد در منطقه زیاد است و همین عامل باعث شعله‌ور شدن آتش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آتش‌سوزی روز دوشنبه در سطح ۶۰ هکتار از جنگل‌های بلوط بلند، رخ داد که اکنون این سطح گسترش می‌یابد.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن قسمتی از جنگل‌های آتش گرفته، در حوزه جغرافیایی خوزستان، هماهنگی‌های لازم با مسوولان دهدز و ایذه انجام شده تا برای کمک به نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری وارد میدان شوند.

زمان‌پور تاکید کرد: هم‌اکنون تمامی نیروهای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به فرماندهی استاندار در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز به محل اعزام می‌شوند.

به گزارش ایانا،حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط بلند از ساعت ۱۹  دوشنبه آغاز شد که بلافاصله مهار آتش در دستور کار قرار گرفت.

جنگل‌های بلوط بلند در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان واقع شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید